"Je nádherné užiť si aspoň raz za deň jedlo s niekým, koho milujete!" (Julia Child)

streda 23. novembra 2016

Mrkvovo-orechová bábovka s kokosovým krémom

Ako som sľúbila, pokračujeme vo vianočnej sérii receptov. Týmto receptom som sa zapojila aj do vianočnej výzvy od SweetFamily, v ktorej som vyfasovala 5 surovín a mala vymyslieť niečo eňoňuňo. Tieto suroviny boli mrkva, múka, cukor SweetFamily, tuk a kokos. Rozmýšľala som, čo vymyslieť, aby to nebolo to isté ako vo veľkonočnej výzve (pretože v tej som náhodou tiež robila mrkváč, ale na iný spôsob). V tom mi napadlo, že spravím bábovku. Na blogu som zatiaľ neviem z akého dôvodu nemala ešte ani jednu bábovku a zároveň mi pripadá veľmi vianočná, tak prečo nie práve teraz :)

Možno ani nie je náhoda, že sa mi bábovka spája s obdobím Vianoc. Niekde som sa dočítala, že bábovke sa kedysi vravievalo aj novoročka a viazala sa k zimnému slnovratu. Okrem iného je vraj odpradávna symbolickým a magickým koláčikom. Má predstavovať hviezdu s otvorom uprostred v úzkej paralele s hviezdou betlehemskou a Pannou Máriou. Z toho si možno vyvodiť aj ten ženský názov bábovka alebo baba. Kedysi sa bábovka viazala novorodencom nad postieľku, pretože sa skrz ňu dalo vraj pozerať do budúcnosti.

Táto bábovka je úžasne vláčna, krásne voňavá po orechoch a škorici a kokosový swiss meringue buttercream je už len čerešničkou na bábovke. Určite si ju vyskúšajte a možno ju zaradíte medzi svojich vianočných favoritov napríklad na raňajky :)



POTREBUJEME:

  • 3 väčšie mrkvy
  • 120g mletých vlašských orechov
  • 300g hladkej múky
  • 2 čajové lyžičky prášku do pečiva
  • 1 čajová lyžička sódy
  • 2 vajcia
  • 300g bieleho jogurtu
  • 220g práškového cukru SweetFamily
  • 4 polievkové lyžice olivového oleja
  • 1 čajová lyžička mletej škorice
  • nastrúhaná kôra z citróna
Krém:

  • 4 bielky
  • 150g kryštálového cukru SweetFamily
  • 250g masla izbovej teploty
  • 250g mascarpone
  • kokosový puding za studena
  • strúhaný kokos (podľa chuti)
POSTUP:

  • Mrkvu si nastrúhame na jemnom strúhadle. V jednej miske si zmiešame všetky sypké suroviny(múku, prášok do pečiva a sódu spolu preosejeme), v druhej miske si zmiešame všetky tekuté a "mokré" suroviny, nakoniec ich zmiešame spolu, vlejeme do vymazanej a hrubou múkou vysypanej bábovkovej formy a pečieme pri 160°C(teplovzdušnej) a 180°C(horny spodny ohrev) asi hodinku, resp. dovtedy, kým špajdla po vytiahnutí neostane suchá.
  • Nad vodným kúpeľom si mixérom začneme šľahať bielky s cukrom iba dovtedy, kým už necítiť kryštáliky soli. Odstavíme a mixérom šľaháme dovtedy, kým bielky nemajú izbovú teplotu. Po lyžiciach za stáleho šľahania pridávam maslo, nakoniec pridám mascarpone a nasypem jeden kokosový puding bez varenia a dám na chvíľku stuhnúť do chladničky.
  • Krém nanesieme na bábovku a pospypeme strúhaným kokosom. Ďalej už dekorujeme podľa vlastnej fantázie :)

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Koľko ľudí nás videlo?

Používa službu Blogger.

Translate

© Maškrtníci, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena